Twee dagen Singapore - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Koekopreis - WaarBenJij.nu Twee dagen Singapore - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Koekopreis - WaarBenJij.nu

Twee dagen Singapore

30 Juli 2012 | Nederland, Tholen

Heel vroeg uit te veren vandaag voor onze vlucht naar Singapore. Op het vliegveld nemen we afscheid van Ketut, onze geweldige chauffeur. Het is lekker rustig op het vliegveld vergeleken met vier weken geleden toen we aankwamen. De vlucht vertrekt op tijd en als we eenmaal boven de wolken zijn hebben we een prachtig zicht op de Gunung Agung met opkomende zon. Tegen 9 uur landden we in Singapore. Als we de bagage opgepikt hebben brengen we deze naar een depot zodat we niet met alle koffers de stad in hoeven. we nemen weer de metro net als op de heenreis en na een uurtje bereiken we ons hotel. We zijn vroeg, de kamers zijn nog niet schoon maar we kunnen wel de bagage achterlaten. Inmiddels hebben we met Barbara gebeld, nicht van Floor die voor 2 jaar in Singapore woont. Het blijkt dat zij niet zo ver van ons hotel woont en dat er vlakbij een grote mall is waar we haar kunnen ontmoeten.
Het is heet in Singapore, heter dan op Bali en de meiden zijn blij als we in de mall zijn, lekker fris met die airco. We zien een leuke winkel/cafe van de national geographic met heerlijke en grappige cupcakes. Daar gaan we even wat drinken en eten en Linde laat het zich wel smaken. Eindelijk weer wat zoet gebak na 4 weken rijst en kroepoek.

We ontmoeten Barbara buiten de mall bij de fonteinen. Erg leuk om haar weer te zien. We doen nog even wat boodschappen, oa nieuwe bikini's voor de meiden want Barbara had voorgesteld om te zwemmen bij haar thuis. Het is een klein stukje lopen naar de condo waar Barbara, Steve met hun tweeling Maks en Cole wonen. Een mooi complex met een prachtig zwembad voor de deur. Het is leuk om de jongens weer te zien, ze worden al echt groot en de meiden vinden het leuk om met ze te spelen. En zeker in het zwembad is dat. heerlijk. Na het zwemmen gaan we bbq-en, klaargemaakt door de nanny, wat een heerlijk leventje daar zo in Singapore. Nadat Steve thuis is gekomen van zijn werk gaan we eerst naar de mall waar we een kort ritje maken in een treintje. Daarna gaan we met de taxi naar de Flyer, een mega groot reuzenrad van 165 m hoog. Het biedt een prachtig uitzicht over de stad. Het duurt 35 minuten voor je helemaal rond bent. Roos vond het best wel spannend zo hoog maar ondanks dat viel ze toch halverwege in slaap. Eenmaal weer voet op vaste grond gelijk terug naar het hotel om te slapen. Het was een lange dag vandaag.

De volgende dag gaan we eerst naar de mall om bij een zwitserse bakker lekker broodjes voor het ontbijt te nemen. Daarna nog even shoppen, 1 van de twee dingen die de Singaporezen graag en veel doen, shopping en dining.
We hebben met Barbara en Steve op Sentosa island afgesproken. Met de kabelbaan gaan we erheen, eerst naar Mount Faber en dan weer de andere kant op richting Sentosa. Het geeft een mooi uitzicht over het zuidelijk gedeelte van de stad, en over de haven en de zee en het eiland Sentosa uiteraard. Op Sentosa valt een hoop te beleven, het lijkt wel een groot pretpark. Vanwege de dreigende regen, wat uiteindelijk toch wel meevalt besluiten we naar Underwater World te gaan, een aquarium. We zien vissen, roggen, haaien, een lange onderwatertunnel en een dolfijnen- en zeeleeuwenshow. We sluiten af met een ijsje en gaan dan richting Barbara's huis om nog even met Nederland te skypen. Na twee gezellige dagen in Singapore nemen we afscheid van Barbara, Steve, Maks en Cole. Met de taxi gaan we naar het vliegveld waar onze lange vlucht naar Nederland om 23.15 uur vertrekt. Eenmaal in de lucht vallen Roos en Linde gelijk in slaap en om kwart voor 1 s'middags de volgende dag landen we op Schiphol. Aan onze fantastisch geweldige reis is helaas een einde gekomen.