Mooie blauwe ijsvogels en een Balinese bruiloft - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Koekopreis - WaarBenJij.nu Mooie blauwe ijsvogels en een Balinese bruiloft - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Koekopreis - WaarBenJij.nu

Mooie blauwe ijsvogels en een Balinese bruiloft

Door: koekopreis

07 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen op tijd opweg naar het Bali Barat National Park. Dit park bestaat deels uit mangrove bos en deels uit tropisch bos. In het margove bos zagen we bijzondere bomen met luchtwortels die in het water staan met hoogwater. Leuke kleine krabbetjes die Linde over haar hand durfde te laten lopen. Ook een grote varaan (soort grote leguaan), een eekhoorn, makaaken en kleine springvisjes. Bomen met hele gekke wortels en voor de rest natuurlijk prachtige uitzichten over de zee.

Op de terugweg op weg naar een prachtig restaurant aan zee kwamen we langs het huis waarvan de zoon vandaag trouwt. De bruid en bruidegom waren toen bij het ouderlijk huis van de bruid om 'afscheid' te nemen van de ouders van de bruid. Mede hierdoor is de bruid op zo'n dag niet altijd even blij. Het ouderlijk huis van de bruidegom is helemaal versierd met prachtige versieringen van voornamelijk bamboe en bloemen en voor de rest voor de rest tafels vol met offers. De familie was uiterst vriendelijk en kwam gelijk met bananen-koekjes aandragen, die de meiden vervolgens niet durfden op te eten.

Nog bedankt voor jullie enthousiaste reacties. En John vwb de openbare crematie: Een (ver) familielid van de gids wordt binnenkort gecremeerd waar we misschien bij kunnen zijn. We hebben de meiden er in Nederland al een beetje op voorbereid, dus we zien wel hoe het uitpakt. Merel voelt zich vandaag niet helemaal lekker maar de gids is uiterst behulpzaam en flexibel om dit soort dingen op te vangen. We krijgen trouwens een schat aan informatie van hem. Hij is Balinees, maar heeft nederlands geleerd van zijn opa. Toen hij klein was elke dag een half uurtje. Het is trouwens wel fijn om een gids én een chauffeur te hebben met het verkeer hier in Bali. De strepen midden op de weg staan er eigenlijk voor de show. Er rijden meer brommers en scooters dan autos en dat rijdt allemaal door elkaar heen. Officieel is de helm op de brommer verplicht, maar het merendeel van de mensen rijdt zonder. Verder zit de hele familie op de brommer, of een hele vracht aan gras, hout of koopwaar. Eén brommer herbergde 6 mensen! Vader voorop met de twee kleinste voor zich op de tank en tussen hem en zijn vrouw die achterop zat nog twee kinderen. De meesten brommers, scooters, auto's en vrachtauto's rijden gelukkig niet hard en agressie heb al helemaal niet gezien in het verkeer.

Na opnieuw een zalige lunch aan een idylisch strandje weer naar onze accomodatie waar het zwembad wacht (zie foto). We maken het vanavond opnieuw niet laat want morgen om 6 uur smorgens wacht excusie naar de dolfijnen. De sate werd vanavond erg origineel opgediend zoals juliie zien. Een soort stoofje met gloeiende kooltjes om ze warm te houden en echte satesaus natuurlijk.

• 07 Juli 2012 - 11:22

Irene:

eet smakelijk x

• 07 Juli 2012 - 13:03

Tante Jo.:

hai allemaal.
    net als de reis van liesbeth en otto,geniet ik weer van jullie verhalen en foto,s nog veel mooie dagen en goede reis. groetjes tante jo.