Een dag vol dieren (2) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Koekopreis - WaarBenJij.nu Een dag vol dieren (2) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Koekopreis - WaarBenJij.nu

Een dag vol dieren (2)

Door: koekopreis

06 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Na een heerlijke lunch terug naar de cottage. De meiden wilden meteen zwemmen en Lianne zou met
Roos en Linde even de handdoeken gaan halen. Even later komt Roos terug of ik snel mee wil komen want er is een slang in de kamer. Ik loop met Merel en Roos terug en vindt Lianne staand op het bed in de hoek wijzen naar een kleine slang van ongeveer 45 cm. Adderachtige soort, maar duidelijk een jonkie. Doodsbang dat beestje. Bij binnenkost was het bij Lianne over haar voet geglibberd en vervolgens snel in het hoekje gekropen. We hebben even de dame bij de receptie gewaarschuwd en gevraagd of ze 'm kwamen weghalen. Met een doek werd ie gevangen en we hebben natuurlijk gevraagd om 'm ver weg te brengen. Toen Lianne en de meiden van de schrik bekomen waren zijn we alsnog gaan zwemmen en eten bij het hotel aan het strand waar een speciale gamalan dans werd opgevoerd met orkest.

Bij terugkomst in de cottage zag Merel als eerste een tweede slang in het zelfde hoekje zitten en dacht nog een derde te hebben gezien ook. We dachten eerst dat ze een grapje maakte om ons schrik aan te jagen, maar nee er zat er inderdaad weer één in hetzelfde hoekje. Lianne direct terug naar de receptie om een andere kamer te vragen. Tot die conclusie waren ze zelf ook al gekomen. Tijdens het inpakken van de spullen werd nog een derde slang ontdekt. Er moet ergens een slangennest hebben gezeten waarvan de eitjes juist op deze dag uitgekomen waren. Na een grondige inspectie van onze nieuw kamer zijn we uiteindelijk toch nog enigzinds verlaat in slaap gevallen. Dit hadden ze in het hotel ook nog nooit meegemaakt, maar de gids wist ons vandaag nog wel te vertellen dat een slang in huis die lévend wordt gevangen, geluk brengt. Nou, dat betekent dan drie maal geluk voor ons.

Vandaag een lange rit achter de rit naar ons nieuwe onderkomen in Lovina Beach. Zo mogelijk nog mooier dan de vorige. De accomodaties zijn hier echt zo mooi. Allemaal kleine paradijsjes. Onderweg nog gestopt voor een bezoek aan een traditionele markt, een wandelingetje langs verschillende soorten bomen en struiken (koffie, kruidnagel, cacao), enorme vleermuizen (vliegende honden) en wederom een heerlijke lunch. De meiden moeten nog een beetje wennen aan al die nieuwe smaakjes, maar alleen al het heerlijke verse fruit en fruitsappen zijn al een streling voor de tong. De meiden er zojuist vroeg in na zo'n vermoeiende dag.
De mensen maken hier een hele relaxte indruk. Heel respectvol en vriendelijk.

Florian

• 06 Juli 2012 - 19:05

Riek Bekx:

halloallemaal,ik heb jullie verslag gelezen,fijn dat het zo goed gaat en zo mooi is.ik heb 'n fijne fietsweek gehad ,heb met enkele dames de stiphoutse fiets4daagse meegedaan ,heel gezellig.
    tot de volgende keer.

gr mam.

• 06 Juli 2012 - 19:59

John:

Heerlijk: ik ben ook een beetje op vakantie na het lezen van jullie avonturen :)
    Lovina Beach: prachtige huisjes, dolfijnen, relax en vooral een publieke lijkverbranding (net iets te veel voor de meiden ??)

• 07 Juli 2012 - 07:58

Irene:

Wauw wat een verhaal,geniet er maar lekker van!!
    Bali is zooooooo mooi!! en lekkekr met jullie gezinnetje,heerlijk xxxxxx